|
Matkaan lähti 32 polkijaa, kun harmilliset sairastumiset verottivat ilmoittautuneiden rivejä vielä viime hetkillä. Tapahtumakeskuksena toimi Riihimäen reunalla sijaitseva Lempivaara Holiday, jossa perinteisesti myimme toisillemme osia ja runkoja, jotka monesti olimme ostaneet aiemmilla tapahtumakerroilla - kierrätyshenki on siis voimissaan! Reittejä oli tällä kertaa kolme: Päämatka Reisi 100km ajettiin Hausjärven ja Oitin kautta Lappilaan. HelRockBel-baarissa vietetyn tauon jälkeen matka jatkui kohti Sälinkäätä, jota ennen kuitenkin Sulkavalta suunnattiin takaisin kohti Oittia. Seuraava tauko oli järjestetty Hausjärven Kurun kylään Vintti 550-navettakahvilaan. Tauolta matka jatkui Ridasjärven ja Hyvinkään lentokentän kautta Arolammille ja kaikkien reittien kohtaamispaikalle Suomen Lasimuseolle Riihimäelle. Retkireitti Reppu 65km lähti Reisihirmujen vanavedessä Oittiin, mutta suuntasi sieltä viistosti lounaaseen kohti Kurun kylää. Järjestäjien nuppiluvun pudottua Reppulit saivat retkeillä vapaasti hiukan sovellettua reittiä, joka tarjosikin reippaasti soratietä. Vintille kuitenkin löydettiin. Kurusta reitti jatkoi Peuranpään hiekkaosuudelle, jossa viimein erään Favoritin etukiekko antautui ensimmäisessä nousussa. Onneksi huoltoautoja oli varattu kaksin kappalein, ja valmiita varakiekkoja oli tarjolla tarvitsijoille. Matka jatkui Hyvinkään lentokenttä ja entinen konepaja-alue etelän puolelta kiertäen Arolammille ja rendez-vous-pisteelle Lasimuseolle. Kulttuurikurvaus Riihi 40km muuttui jo lähdössä, kun osallistujien suostumuksella reitti venyi 50 kilometriin. Tässä oli taustalla suoritusten kerääminen Riihimäen ja Hyvinkään väliseen perinteiseen Pyörillä Ilman Moottoreita -kilometrikisaan. Reitin henkeen kuului mahdollisuus osallistua vaikka mummiksella, ja sellainen toki nähtiin, samoin kuin maastotandem! Kurvaajat tutustuivat heti Hausjärven kirkolla ihastuttavaan paikallismuseoon ja kotiseututaloon. Näytillä oli mm. entisen kiertokoulun opettajan käyttämä korkeapyöräinen, jonka tekniikasta Vanhat Velot onnistuivat opastamaan opasta rakentavassa hengessä! Museolta matka suuntasi Hikiän halki Kuruun Vintille kahville. Peuranpään ihanilla maalaisteillä kurvaajat ohittivat jopa kiekkomurheiden pysäyttämät Reppuselät, joista yksi jopa liittyi kurvaajiin. Autoliikenteen painostamana reitti vietiin Monnin kylälle ja edelleen yhteiselle taukopaikalle Hyvinkään golfkentän kupeeseen ja kuittaamaan PIM-suorituksia. Täältä matka jatkui muiden reittien tavoin Arolammin kautta Lasimuseolle. Muiden kiireiden kuormittamat joutivat poistumaan joukosta Lasimuseolla, mutta suurin osa jatkoi viimeiset seitsemän kilometriä paraatiajona Riihimäen halki takaisin Lempivaaraan, jossa odotti sauna, uimalampi ja kovasti odotettu päivällinen. Ensi vuonna vedetään taas, mutta missä? Ota Retrokilpurit seurantaan ja liity Vanhoihin Veloihin, niin tiedät! LaatijaTeksti: Anni Antila (puheenjohtaja ja tämänkertaisen Retrokilpurien reittien suunnittelija).
0 Kommentit
Jätä vastaus. |
Details
LaatijaKirjoita jotain itsestäsi. Ei tarvitse olla fancy, vain yleiskatsaus. arkisto
saattaa 2026
Kategoriat |
RSS-syöte